Нова дестинация ( за мен )...с голям потенциал !

За който още не се е сетил - р.Скът. От слухове и закачки, реката си е пълна с живот. Сега не и е най-силния период, но за мен беше важно да видя лично за какво става дума. Дизайнът и е 1:1 към "младата" р.Тунджа над Ямбол. Особено релефа, структурата на дъното и най-вече бавното течение. Единствената разлика е, че е малко по-малка. Всичко останало важи с пълна сила - както разнообразието на риби, така и размерите им. Странно изглежда, в наглед, малка река да има такива риби, но и при Тунджа е така- чак като хванеш първата риба, разбираш, че нещата са си истински и направо сериозни. Знаех го предварително, но само на думи. Обзавел съм се с подходящата тояжка - "Нано"- 6-ца 9 фута. За който не е имал още работа с този материал за шибучици ще кажа, че удоволствието е гарантирано. Неочаквано леки, за параметрите си! В същото време се усеща, че имат достатъчно резервна мощ. Не хванах щука, за която бях се "наточил", но пък се уверих, че нямам никакъв проблем с подаването на голям заешки стример на каквато дистанция си искам. Условието е да съм с подходящият шнур за по-тежки примамки и леко скъсен повод, ("пардон- "лидер", че току виж Батето го прочете! ;-)". В случая - от неоправдано непопулярните "Fenwick" WF 6-ца. Да си кажа, и аз имах резерви за по-високите им класове. Иначе, фаворит ми е WF 4 - страхотен шнур за дистанция! (за малко по-твърдички тояжки !). От вчера съм много доволен от напаснатата комбинация. Scierra ANT 2 + въпросната шестица. Хванах много риби, макар да нямаше трофейни, Дистанцията изобщо не ме притесняваше, особено с двойната тяга. Тъй като самата пръчка е много лека - изобщо не се усеща умора, въпреки многочасовия интензивен риболов. От сега кроя планове, само местните мухари да дадат знак, че нещата са тръгнали. Изненадващо, на реката засякох мухар! Не се среща често да видиш комбинацията мухар, но с две въдици едната -блеснарка на гърба с макара р-р 4000 (!)- сетете се защо!? Признавам, че гледката не беше от най-пуристките...,но там така ги разбират нещата и ще им уважим избора. Рапорт даден.. Мислете си за щуки, сомове, големи кленове и защо не и распер, макар да твърдят, че поизчезнал...
п.с. Едно хубаво нещо, което пропуснах да отбележа е близостта на р.Огоста, която освен алтернативна, се явява и значително разширяваща схемите за риболовен излет. И по мащаб и по подход си е река и половина..., а ако на някои и това не му стигне, е`й го `де е и Дунав-а!

Коментари

Популярни публикации от този блог

Fly F version of Murphy`s low

Много красив Жокер!

Расперска техника за риболов на големи пъстърви