Мухарка като пръстен

Веско ми я напомни, с една Hardy`s Marquise ( *"учена" въдица-мухарка за флайфишинг от канонична марка ) 


Мухарка като пръстен 



...е една хубава история, за една очарователна дама - от сой. 

Д-р Б.К. (*вече е на едно по-добро място) на която "се паднах", като стажант-лекар. Беше с изключително присъствие и балансирана като поведение по впечатляващ начин. Непринуденото и благородството задължаваше всеки, да общува в нейно присъствие с най-добрата си страна. Намираше времето и мястото на всичко, което и попадаше в обсега. В това число и за недисциплинираните стажанти. 

Всеки път, ме удивяваше с екзактните си фрази и елегантен, подкупващо-„печелещ“ изказ, които винаги съдържаха един втори план на повествование, който през цялото време те държи в колебание, дали това не е първия. ;-) Умееше да живее във всеки миг. Имаше мъдростта да знае, коя е, къде е, какво прави, с кого го прави и най-вече как трябва да се прави, за да e с максимална полза за всички. При нея всичко беше важно. Точно толкова, колкото си струваше, точно в този момент - сега. Знаеше си цената, както и цената на тези, с които общуваше. С първите две думи "превземаше" всеки. Каквото правеше, го правеше по начин, все едно една седмица се е готвила точно за този момент и точно за това нещо. Естествено, прикова и мен. Правех всичко, по възможност максимално концентриран и лично ангажиран, в процеса и ползите от него. 

Един ден, ме заведе при много млада девойка. На външен вид - нямаше причина да бъде в болница. Единствено, бягащият, неуловимо подскачащ поглед подсказваше, че има скрита, притеснителна причина да е тук. Д-р Б.К. веднага стопи дистанцията, като ми я представи за дъщеря на нейна приятелка. Да, видя се олекналият въздух в стаята, но бариерата между мен и девойката остана..., нали не е дъщеря на моя приятелка..;-) Задачата бе, без подсказка. Трябваше да снема анамнеза и статус. После да ги обсъдим. Бях подготвен. Цар съм, на подробните анамнези и статуси. Имах си и "пищов" - за да не пропусна нищо. Разпитах, прегледах , що-годе "напипах", за какво става дума..., но причината, причината оставаше загадка. Озадачих се. Е, след гордото ми 10 минутно подробно изложение, на един дъх,... мога да заключа, че освен моята анамнеза има още една - три пъти по подробна и баш в посоката от където извира причината за „булимията“ - това беше диагнозата. "Пищовът" ми, по-подробен от Библията, се оказа само маркираща фраза, колкото да започнем разговора ../а отделението изобщо не беше за тази диагноза/ 
Присъствах на майсторски финт от висшата лига, от най изкусните. Точно толкова подробно и с онова приятно, носталгично чувство, с часове ровихме из спомените си за Пловдив и живият му, уникален дух, от древността, до днес. Намери време и за това! Имаше точно тази сензитивност за Филибето, която се залепи за мен, още от дете. 

Уф, отплеснах се... 

Този ден, д-р Б.К. имаше особен блясък в очите. Сияеше по неведома причина. Веднага усетих промяната- нещо, като да откриеш, че под кутията с любим сладолед има още пет такива. Чак тогава, започнах да се заглеждам. Виждам един много елегантен, особен, с класическо излъчване, много много красив пръстен с рубини. Вероятно, бе някаква древна семейна реликва, дочакала деня си, за да блесне, с пълната си сила на правилния пръст. Не се сдържах и попитах. Обля ме излъчената топлина и достолепно благородство - вид благодарност, че съм забелязал и попитал. Не че беше нужно, фактът си беше напълно достатъчен. Усетих се, като участник в съзаклятническа афера. Не ми каза причината. Пак по онзи, елегантен и обезоръжаващ и всеопрощаващ начин, точно колкото трябва, хем да имаш отговор – хем да нямаш, но вече да ти стигне. Благодари ми за съпричастността и съзаклятничеството, макар, че такова реално да нямаше. 
Денят си беше неин. 
Специален пръстен, трябваше, за да го отличи от всички други дни.... 
Вероятно, нещо много, много специално, много лично и много много важно за душевната хармония и мир... 
Имаше ги. Тя самата беше хармония и мир. 
Страхотен пример беше.. 

Нещо, което ме кара, да изляза с моята Marquise ! /*имам такава, точно за тези случаи/. 
Ще я нося, като пръстен, без значение, дали е за риболов ! ;-) 

От д-р К.Б. в памет на д-р Б.К.( мир и..) 
София, 08.20 г.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Fly F version of Murphy`s low

Много красив Жокер!

За мухарството и Purkinje.....