Така, де... имало и други риби...

... за мухарене! "Размисли в диалог…"
Този сезон го закривам - сега ми предстоят комадировки, работа, дечурлига, обещания за изпълнение и най-вероятно за 2018 - това беше. Мислех си, докато пътувах вчера насам за тези неща. Знаеш, че винаги съм се имал за квази мухар. Нито мухите ми някога ще са идеални, нито подаванията, нито такъмите - при мен все е донякъде. Така съм скроен явно. Да не довършвам нещата, да не ги доизпипвам. Припряност понякога, вероятно понякога аристократичен мързел или стечение на някакви обстоятелства - без значение. За друго исках да ти кажа.
Докато пътувах си мислех, че тази година беше една вълшебна мухарска година. Лових на много места, и навсякъде хванах много риби, имах страшно много уникални изживявания. Една празнота остана само - расперите. Но пък щеше да е прекалено изпълнено...Някак не квази щеше да е, не типично))). Нали си гледал Star Wars... Оби уан Кеноби често се материализира под формата на видение и навестява Люк Скайуокър по различни поводи. Не знам дали защото не сме се виждали отдавна или по някаква друга причина си се превърнал в Косьо уан Кеноби. Не можеш да си представиш колко често, когато съм на риболов, ми се причуват цитати от мухата, от твои разкази...Колкото повече самият аз трупам опит, толкова повече осъзнавам колко ценен е твоя опит, всичките ти търсения, експерименти и хилядите часове риболов по реките....
Аз реших да ти благодаря, че се появяваше винаги, когато трябваше. Косьо уан Кеноби))). „Появи се“ дори с “поповите лъжички” на Каспийско море! „Появи се“ и онзи ден, да ми припомниш един риболов преди много време на Огоста, по това време на годината, за клен... с малки пъстървови мухи - нежно, напоително, с тънък повод....Потресох се от резултата! Отвратителен вятър, никаква активност и изведнъж - извадих всичките по-едри риби в реката. Уникално.
Здрасти, Младши, Всичко, което се случва е плод на НАШИТЕ ( в случая - твоите) мисли... твърди Шекспир... (който и да е той). Никой не може да ти се яви... Сам си се явяваш, но вече узрял, опитал и затвърдил. И сам трябва да си благодариш …. За узряването. Никой на нищо, никого не може да научи! Учим се сами… Причината е проста – информацията се приема в зависимост от готовността на приемащата страна. Тук идва следващият враг, както би казал Дон Хуан, на Карлос Кастанеда - Врагът е рутината... Не бива да се допуска рутина!
Живеем в уникална еднократна действителност. Всеки миг от живота ни е специфичен, индивидуален и неповторим.. и си иска неговото видение. Рутината убива! Тя също е видение, което обезсмисля мига. Това, с което си успял, те е лишило от възможността да научиш, това с което би успял следващият път... Сложно го казах... `но мисля ме разбра. Ето ти един "цитат от muhatadnes"- точно в този смисъл : Ако не хващаш, сменяй- мухата, сменяй типета, сменяй линията, сменяй мухарката, ако трябва сменяй и реката... Ако, обаче много ловиш - пак сменяй - мухата, сменяй типета, сменяй линията, сменяй мухарката.... и реката.. “
Може да ти прозвучи абсурдно, но за мен, това е правилния път. Така се променяш.
Ако всичко ти е ясно - бягай... - не е твоето място и време. (Интуитивно си го направил – пропускайки расперолова ) Дори и да ти e (псевдо) приятно, със сигурност няма да ти е полезно…
Тези дни, те коментирахме... Бяхме с Илиян...на Ямболската Тунджа за распери.. Цитирах му една случка с теб, когато беше избягал за няколко броени часа риболов по Струма... Точно това му припомних, че (цитат) „ако сложиш краен час на риболова - прецакваш целия риболов“... Чак тогава, той ми сподели, че през цялото време в неделята си е гледал часовника... и на практика, не е изпитал същото усещане от риболова като в съботата...! Без да искам съм познал... Явно и на мен ми се е явил някой Нагуал... за да ми подскаже правилната стъпка, за да не си прецакам риболова... Ако не беше ти - да ми разкажеш как си бързал, едва ли щях да формулирам тезата за крайния час... Сега ми звучи като проверено и важно правило! Със сигурност е дело на онзи велик мухар Мак Калистър, който освен, че е измислил и направил всички мухи, за всички риби и по всички земни кълбета ;-) има способността да прониква и превръща всеки в Оби уан Кеноби… Виж как странно се подреждат нещата.... Усмихна ме, Младши! :-) Chat Conversation End. Type a message... …както би казал FB (от рода Мак Калистър). ;-)

Коментари

Популярни публикации от този блог

Fly F version of Murphy`s low

Много красив Жокер!

Расперска техника за риболов на големи пъстърви